نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

برگزیدگان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر


پرهام نورافزا:

 برگزیدگان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عصر روز دوشنبه 9 بهمن طی مراسم اختتامیه در تالار وحدت تهران معرفی شدند.

این برگزیدگان در چهار بخش مسابقه بین‌الملل، مسابقه ایران الف- مسابقه ایران ب- و مسابقه خارج از صحنه (مسابقه تئاتر خیابانی و مسابقه اجرا در مکان‌های نامتعارف) با هم به رقابت پرداختند.

فرهاد مهندس پور، دبیر جشنواره به‌عنوان اولین سخنران مراسم اختتامیه گفت: در دوره بیست‌ و سوم که من دبیر بودم همه گفتند مهندس‌پور یک دنده و خودراى است. امسال متوجه شدم که راست می‌گفتند. فهمیدم در امر فرهنگی نباید به نتیجه فکر کرد. من این سال‌ها به نتیجه فکر می‌کردم.

وى در ادامه افزود: می‌خواهم به کسانی که امشب جایزه می‌گیرند بگویم جایزه‌ای که می‌گیرید از دست کسانی است که جایزه نگرفته‌اند وهمه ما در این جوایز سهم داریم. در این مدت انتقاداتی از جشنواره شد، درجاهایی هم تندی و درشتی پشتش بود که در ورای همه این انتقادات حقانیت می‌بینم. ما درون این خانواده باید گفت‌وگو کنیم. باید از تمام کسانی که در این مدت بری جشنواره تلاش کردند و همه می‌شناسیم‌شان تشکر کنم. اما امیدوارم بتوانم از آنها که پشت صحنه هستند، کارگرها و تکنسین‌های زحمتکش تئاتر که همواره از ما پشتیبانی می‌کنند، قدردانی کنم.

آرای هیات داوران سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش بعدى اعلام شدند.

از میان نهادهای مختلف فرهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به‌طور جداگانه نمایشهایی با موضوعات انقلاب و دفاع مقدس حاضر در جشنواره سی و ششم فجر را مورد ارزیابی قرار داده و ضمن تحسین نمایشهای 1- «دشمن خدا» به کارگردانی عمادالدین رجبلو 2- «جنگ زیر پوست من و مادرم» به کارگردانی بهنام کاوه 3- «صادره از اروند» به کارگردانی فرامرز غلامیان و هیام احمدی 4- «کوکوی کبوتران حرم» به کارگردانی افسانه ماهیان 5- «روایت یک مرگ در خانواده» به کارگردانی وحید درویشی 6- «میرمحنا» به کارگردانی سیروس کهوری نژاد

داوران بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس متشکل از آقایان حسین مسافر آستانه- دکتر مهدی حامد سقائیان - ایرج افشاری اصل از نمایشهای زیر با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال تقدیر کرد.

الف- نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» نوشته و کارگردانی ایوب آقاخانی 

ب- نمایش «آبی‌ترین آسمان زمین» نوشته و کارگردانی محمد قاسمی

ج- نمایش «دی و بهمن شصت هزار و پنج» نوشته و کارگردانی سیاوش عالیپور

هیات داوران بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی متشکل از سیدمرتضی حسینی و حمید ساروخانی با

اهداء تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی از هریک از نمایشهای زیر تقدیر مینماید:

الف- نمایش «روایت یک مرگ در خانواده» نوشته و کارگردانی وحید درویشی

ب- نمایش «هفت روز از تیر شصت» به کارگردانی کامران شهلایی و محمد لارتی

 

تئاتر هنر دیالوگ و گفت‌وگو است

سید عباس صالحى امیرى وزیر ارشاد در ابتداى سخنرانى خوذ در این مراسم گفت: تئاتر هنر دیالوگ و گفت‌وگو است که فرصت تعامل اجتماعی پیدا می‌کند و هنری برای بازتاب درد و رنج مردم است. این هنر در جمع شکل می‌گیرد و هنر نمایش در ایران هنری دیرینه است که در قالب‌های متنوعی نظیر نقالی، پرده خوانی، چاووش‌خوانی و تخت حوضی عرض اندام می‌کند. هنر نمایش ایرانی از مشروطه تا انقلاب اسلامی گام به گام پیش آمد.

صالحی ادامه داد: امروز هنر تئاتر ایران با چند ویژگی شناخته می‌شود. از یکسو اصحاب نمایش در ایران به داشته‌های سنتی خود بیشتر واقف شده‌اند و در ابعاد نظری و مهارتی هنر نمایش ایرانی را بیشتر می‌شناسند؛ آنها می‌دانند روی چه گنجینه‌ای با قدمتی چند هزار ساله ایستاده اند؛ به آن می‌بالند. با این ویژگی توان برقراری ارتباط هنرمندان با هنر مدرن و جامعه معاصر خود بیش از پیش شده است.

وزیر ارشاد تاکید کرد: هنر نمایش ایرانی در دهه چهارم انقلاب اسلامی بیش از گذشته ایرانی شده است. امروز تئاتر در تهران متمرکز نیست و در شهر به شهر ایران تجلی گسترده هنر نمایش ایرانی را می‌توان دید. توان ملی ما در تئاتر روزبه‌روز افزوده می‌شود. تئاتر ما روزبه‌روز خصوصی‌تر شده و از اتکا به دولت فاصله می‌گیرد.

مسابقه بین‌الملل

·                     نمایشنامه‌نویسی

وحید محمدی و سینا شفیعی برای نمایشنامه «دریازدگی» از ایران-کرج

مهدی ضیاء چمنی برای نمایشنامه «حذفیات» از ایران-مشهد برنده

·                     کارگردانی

کریستوفر روپینگ برای نمایش «هملت» از آلمان

اشکان خیل‌نژاد برای نمایش «پسران تاریخ» از ایران- تهران برنده

رضا ثروتی برای نمایش «فهرست مردگان» از ایران- تهران

·                     بازیگری مرد

والنتاین دایننس برای نمایش «دهن گنده» از بلژیک

مرتضی اسماعیل کاشی برای نمایش «مفیستو» از ایران-تهران برنده

هوتن شکیبا برای نمایش «اولیور توئیست» از ایران- تهران

 

·                     بازیگری زن

کاتیا بورکله، برای نمایش «هملت» از آلمان برنده

الهام کردا برای نمایش «اگه بمیری» از ایران- تهران

مهسا غفوریان برای نمایش «حذفیات «از ایران- مشهد

مهناز میرزایی برای نمایش «دریازدگی» از ایران-کرج

·                     طراحی صحنه

اشکان خیل‌نژاد برای نمایش «پسران تاریخ» از ایران- تهران برنده

آرش دادگر و رضا کرمی‌زاده برای نمایش «اسب» از ایران- تهران

آتیلا پسیانی و امیر حسن دوانی برای نمایش «صد سال تنهایی» از ایران- تهران

·                     طراحی لباس

الهام شعبانی و آرش دادگر برای نمایش «اسب» از ایران- تهران

ندا نصر برای نمایش «فهرست مردگان» از ایران- تهران برنده

استودیو زیرزمین برای نمایش «مفیستو» از ایران-تهران

·                     موسیقی/طراحی صدا 

والنتاین دایننس و جرون ویتس برای نمایش «دهن گنده» از بلژیک برنده

آرمان پارسیان و محمد اسلامی برای نمایش «مفیستو» از ایران- تهران

نوید گوهری برای نمایش «و/یا/پرو/مته» از ایران- تهران

 

مسابقة تئاتر ایران (الف)

·                     موسیقی

آنکیدو دارش و باران احصایی برای موسیقی نمایش «آکواریوم» - برنده

علی­سینا رضانیا برای موسیقی نمایش «هفت روز از تیر شصت»

·                     گریم

هیات داوران در این بخش انتخابی ندارد.

·                     طراحی صحنه

سعید حسنلو برای طراحی صحنه نمایش «و چند داستان دیگر» - برنده

رضا صابری برای طراحی صحنه نمایش «شنا در آتش»

·                     طراحی لباس

هیات داوران در این بخش انتخابی ندارد.

·                     بازیگری مرد

بهنام شرفی برای بازی در نمایش «آبی مایل به صورتی» - برنده

حسین محب اهری برای بازی در نمایش «خسیس»

فرزین محدث برای بازی در نمایش «شب دشنه­های بلند»

عامر مسافر آستانه برای بازی در نمایش «و چند داستان دیگر»

وحید شیرزاد برای بازی در نمایش «پاشا»

 

·                     بازیگری زن

معصومه رحمانی برای بازی در نمایش «آنا کارنینا» - برنده

معصومه کریمی برای بازی در نمایش «و چند داستان دیگر» - برنده

فرزانه سهیلی برای بازی در نمایش «کوکوی کبوتران حرم»

عاطفه رضوی برای بازی در نمایش «آبی مایل به صورتی»

·                     کارگردانی

پیام لاریان برای کارگردانی نمایش «و چند داستان دیگر» - برنده

آرش عباسی برای کارگردانی نمایش «آنا کارنینا»

سیامک احصایی برای کارگردانی نمایش «آکواریوم»

علی شمس برای کارگردانی نمایش «شب دشنه­‌های بلند»

·                     نمایشنامه‌نویسی

علیرضا نادری برای نگارش نمایشنامه «کوکوی کبوتران حرم» - برنده

آرش عباسی برای نگارش نمایشنامه «آناکارنینا»

پیام لاریان برای نگارش نمایشنامه «و چند داستان دیگر»

 

مسابقة تئاتر ایران (ب)

·                     موسیقی

محمدرضا جدیدی برای موسیقی نمایش «نفر دوم»

آرمین خیردان برای موسیقی نمایش «ماراساد»

حسین غلامپور برای موسیقی نمایش «اعداد در بیابان»

بامداد افشار برای موسیقی نمایش «صد در صد»

میلاد قنبری برای موسیقی نمایش «پیانیستولوژی» - برنده

·                     گریم

هیات داوران در این بخش انتخابی ندارد.

·                     طراحی صحنه

مهران محمودزاده برای طراحی صحنه نمایش «اعداد در بیابان»

امیربهاور اکبرپور برای طراحی صحنه نمایش «یک به علاوه دو»

حسین خدایی و اکبر صادقی برای طراحی صحنه نمایش «خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد»

مصطفی مرادیان برای طراحی صحنه نمایش «شرقی غمگین»

مرتضی اسماعیل کاشی برای طراحی صحنه نمایش «صد در صد»

شهاب افتخاری برای طراحی صحنه نمایش «پیانیستولوژی» - برنده

·                     طراحی لباس

هیات داوران در این بخش انتخابی ندارد.

·                     بازیگری مرد

مهران امام بخش برای بازی در نمایش «ماراساد» - برنده

احسان کرمی و حمیدرضا محمدی برای بازی در نمایش «مانوس»

میثم مجاوری برای بازی در نمایش «۱۹۸۷»

علی ملاحی محمد برای بازی در نمایش «اعداد در بیابان» - برنده

سعید بادینی برای بازی در نمایش «آیفون»

هوتن شکیبا برای بازی در نمایش «صد در صد»

·                     بازیگری زن

ستاره اسکندری برای بازی در نمایش «نفر دوم»

الهام شعبانی برای بازی در نمایش «قند خون»

پریسا صدایی آذر برای بازی در نمایش «و خداوند در یک مرد دو قلب قرار نداد»

مهسا غفوریان برای بازی در نمایش «پیانیستولوژی»

ستاره پسیانی برای بازی در نمایش «صد در صد» -برنده

·                     نمایشنامه نویسی

کیوان سررشته و لیلا حکمت نیا برای نگارش نمایشنامه «مانوس»

محمد شجاعی برای نگارش نمایشنامه «۱۹۸۷»

ساناز بیان برای نگارش نمایشنامه «شلتر» - برنده

ابراهیم پشت کوهی برای نگارش نمایشنامه «اعداد در بیابان»

·                     کارگردانی

امیربهاور اکبرپور برای کارگردانی نمایش «یک به علاوه دو»

ایمان اسکندری برای کارگردانی نمایش «ماراساد»

مرتضی اسماعیل کاشی برای کارگردانی نمایش «صد در صد»

امین میری برای کارگردانی نمایش «شلتر» - برنده

محمد نیازی برای کارگردانی نمایش «پیانیستولوژی»

 

بخش خارج از صحنه (مسابقة تئاتر خیابانی)

·                     ایده و کارگردانی

امیر رجب پور برای نمایش «یک سوءتفاهم کوچک»

نگار نادری و آرزو علی پور برای نمایش «گیلدخت»

عبید رستمی برای نمایش «داد درد دارد»

مختار محمدی برای نمایش «تندیسی برای شهر»

پژمان شاه‌وردی برای نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» - برنده

·                     بازیگری

پریسا قلی پور برای نمایش «داد درد دارد»

متین زاوشی برای نمایش «یک سوءتفاهم کوچک»

امیر رجب پور برای نمایش «یک سوءتفاهم کوچک»

گروه بازیگران نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» - برنده

امیر حامد برای نمایش «تر، خشک، تفکیک»

مصطفی کولیوندی برای نمایش «ویروس»

سعید رحیمی برای نمایش «فرار از زندان»

·                     فضاسازی

رضا ثلاثی برای نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» - برنده

امیر امینی و مجتبی خلیلی برای نمایش «گیلدخت»

امیر رجب پور برای نمایش «یک سوءتفاهم کوچک»

مصطفی داوطلب نظام و محمود فلاحی برای نمایش «بوکس»

بهار لطافتیان برای نمایش «داد درد دارد»

·                     خلاقیت

آرام ساعد پناه وآزاد روز جنگ برای موسیقی نمایش «آینه زندگی» - برنده

امیر امینی و مجتبی خلیلی برای طراحی صحنه نمایش «گیلدخت»

کوروش معینی فرد برای طراحی گریم نمایش «تولیدی لیلی و مجنون»

میثم کردی و شکوفه شاه‌وردی برای طراحی لباس نمایش «تولیدی لیلی و مجنون»

هیام احمدی برای طراحی بروشور نمایش «صادره از اروند (خین)»

·                     اجرای برگزیده

گروه نمایش «ویروس»

گروه نمایش «داد درد دارد»

گروه نمایش «یک سوءتفاهم کوچک»

گروه نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» - برنده

گروه نمایش «گیلدخت»

مسابقة خارج از صحنه (مکان‌های نامتعارف)

·                     ایده

نسیم احمدپور برای اجرای «هجوم به تفسیر»

پویان باقرزاده برای اجرای «بعد از اتفاق»

سعید بهنام برای اجرای «طلوع آفتاب ساعت ۱۴/۷ دقیقه» - برنده

·                     بازیگر/اجراگر

سعید بهنام برای اجرای «آن ریسمان گسسته»

آوا درویشی برای اجرای «نرگس» - برنده

پرستو قربانی برای اجرای «نرگس» - برنده

امین اسفندیاری برای اجرای «بعد از اتفاق»

اجرای برگزیده بین‌الملل بخش خارج از صحنه (مکان‌های نامتعارف)

اجرای «مرگ قطعی است» کاری از آیر کلر از آلمان

اجرای «ریموت تهران» کاری از کمپانی ریمینی پروتکل از آلمان

اجرای «مناظر مجرم» کاری از دیریس ورهوفن از هلند - برنده

اجرای برگزیده ایرانی بخش خارج از صحنه (مکان‌های نامتعارف)

اجرای «نرگس» به کارگردانی حسین توازنی‌زاده برنده

اجرای «بعد از اتفاق» به کارگردانی پویان باقرزاده

اجرای «هجوم به تفسیر» به کارگردانی نسیم احمدپور

اجرای «آن ریسمان گسسته» به کارگردانی نسیم ریاضی

ترور نافرجام محسن رضایی در «ماجرای نیمروز» فیلم‌های متفاوت کمتر در جشنواره فجر دیده می‌شود


پرهام نورافزا:

حامد شیخی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره جشنواره فیلم فجر گفت: در این دوره جشنواره فیلم فجر حضور ندارم اما در دوره سی و چهارم با «ایستاده در غبار» و «بادیگارد» و در دروه سی و پنجم با «قاتل اهلی» و «چراغ‌های ناتمام» حضور داشتم.

وی در همین راستا افزود: در «ماجرای نیمروز» هم قرار بود نقش شخصیت محسن رضایی در مقطع ترور نافرجام وی توسط گروهک تروریستی منافقین را بازی کنم که گریم انجام شد اما این مقطع ضبط نشد.

بازیگر «ایستاده در غبار» درباره جشنواره فیلم فجر با توجه به سابقه حضورش اظهار کرد: احساس می‌کنم فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر در موضوعات شبیه هم شده‌اند و فیلم‌های متفاوت کمتر دیده می‌شود. فکر می‌کنم جشنواره فیلم فجر باید در بحث حضور فیلم‌ها و موضوعات آن جامع‌تر عمل کند.

شیخی که در دو دوره اخیر جشنواره فیلم فجر حضور داشته به داوری دوره سی و پنجم پرداخت و توضیح داد: در دوره گذشته جشنواره فیلم فجر فیلم «بیست و یک روز بعد» سید محمدرضا خردمندان استحقاق زیادی برای دریافت جایزه داشت همچنین «قاتل اهلی» در هیچ یک از بخش‌ها نامزد دریافت سیمرغ نشد که فکر می‌کنم لااقل بازی امیر جدیدی باید در این فیلم دیده می‌شد.

وی با توجه به اینکه نقش جوانی محسن رضایی را در «ایستاده در غبار» و سریال «آسمان من» بازی کرده است گفت:زمانی که خواستم در ایستاده در غبار نقش جوانی فرمانده اسبق سپاه پاسداران را بازی کنم به منزلش رفتم و وی از خاطرات، نگاه و درونیات خود نسبت به احمد متوسلیان در آن دوره زمانی گفت و در این باره واقعا کمک کرد

جشنواره ملی فیلم فجر در ۳۱ استان برگزار می‌شود

پرهام نورافزا:

امسال از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در ۳۱ استان کشور نمایش فیلم خواهیم داشت.

۳۱ استان کشور میزبان فیلم‌های سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر می‌شوند.

برای مراسم افتتاحیه فیلم‌ها و حضور عوامل فیلم و برخی از هنرمندان، براساس برنامه‌ریزی دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر، با نمایندگان ۳۱ استان کشور هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

از بین ۲۲ فیلم، ۱۱ تا ۱۴ فیلم برای نمایش در استان‌ها توسط دبیرخانه جشنواره فیلم فجر انتخاب می‌شود که هر یک از این فیلم‌ها، در ۳ سانس در سالن‌های مجهز سینمایی مراکز استان‌ها به نمایش درخواهند آمد.

گفتنی‌است، در هفته آینده بعد از مشخص شدن نام فیلم‌ها، فروش بلیت‌ها توسط دبیران استانی جشنواره انجام خواهد شد.

کامران تفتی: به موسیقی آمدم تا حرف‌های دلم را بزنم

پرهام نورافزا:

بازیگر، خواننده، مجری، دوبلور و....این‌ها فقط بخشی از فعالیت‌های هنری «کامران تفتی» است.تفتی این سال‌ها بیشتر به سراغ نقش‌های ضدقهرمان رفته است و کمتر کسی از این بازیگر نقش مثبت به خاطر دارد.به قول خود این بازیگر: «بازی در نقش‌های منفی و خاکستری برایم هیجان‌انگیزتر است.» او پس از سا‌ل‌ها، امسال با یک فیلم دفاع مقدسی به نام «ماهورا» در جشنواره فیلم امسال حضور دارد.

 

ماهورا به ادوات جنگ نمی‌پردازد

فیلم سینمایی «ماهورا» ماجرای یک روز قبل از شروع جنگ تحمیلی را روایت می‌کند.سینمای دفاع مقدس ما اصولا سوار بر گرده سرداران و قهرمانان و شهیدان و کسانی هست که ما آنها را با آدرس درست می‌شناسیم، ولی واقعیت این است که ماهورا و بطن اصلی جنگ یک سری سرباز بی‌درجه دارد و یک سری قهرمان بی‌نام و نشان دارد که در واقع مردم هستند.و هرجای دنیا جنگی اتفاق می‌افتد، مردم آن کشور، نقش اصلی آن اتفاق هستند.

 واقعیت ماهورا همین است.از دل مردم آمده است و نشان می‌دهد که چقدر عشق بر جنگ غالب است و مردمی که براساس اتفاقی که مستندی دارد و قوم عرب‌های خوزستان که مصداق عینی غیرت هستند مثل بقیه مردم ایران که سلامت باشند، این ماجرا را نشان می‌دهد.ماهورا به ادوات جنگ نمی‌پردازد.خمپاره و تانک و...دغدغه ماهورا نیست.بلکه مساله اصلی ماهورا مردم و عشق آنان به زندگی است.

خدا را شکر، هیات انتخاب جشنواره فجر، چشمش را بروی فیلم ما نبست

مساله اصلی من سیمرغ نیست.مساله من دیده شدن درست فیلم است.جایزه یک تشویق و یک حال خوب کن است.همه امکان کاندید شدن در این فستیوال را دارند.در فیلم ماهورا یک جماعت بسیار زیادی در یک شرایط بسیار سخت کار کردیم، تا این فیلم دیده بشود و حرف فیلم گفته بشود و این خیلی مهم‌تر از گرفتن جشنواره است.و برامون این مهم است که برای تک تک عوامل ماهورا که آن چیزی که می‌خواستیم بگویم به بار بنشیند و دیده شود.و خداروشکر هیات انتخاب چشمش را بر فیلم ما نبست.

سیمرغ برای من در ماهورا به دور از حرف‌های شعاری، این است که مردمی که من نقششان را بازی کردم باورم کنند و این نقش را از من بپذیرند این اندازه تمام سیمرغ‌ها برای من می‌ارزد.

 

بعد از ۹ سال به جشنواره آمدم

من سال ۸۷ با فیلم سینمایی «مرگ کسب‌وکار من است» و «گلوگاه» اولین ورودم را به جشنواره فیلم فجر تجربه کردم که برای بخش مکمل همان سال کاندید سیمرغ شدم.از آن سال در جشنواره، فیلمی نداشتم تا همین امسال که توسط حمید زرگرنژاد با ماهورا در این فستیوال هستم.علتش هم این است که درگیری‌های تلویزیونی و تئاترم خیلی زیاد بود و سینمایی‌هایی به من پیشنهاد شد، آنقدری نبود که به سمت جشنواره بیایند و لحنشان لحن فیلم‌های جشنواره نبود و در واقع قسمتم نبود.

ماهورا شروع محکم و فوق‌العاده‌ای است برای من.من در ماهورا عربی را بازی کردم که حداقل میدونم عرب‌های خوزستان خیلی‌ها با بازی‌ام ارتباط برقرار می‌کنند.و من لحجه‌ام، لباسی که به تن کردم، جنس زیستنم و....را با تمام جان سعی کردم شبیه این عزیزان باشد و واقعی باشم.برای من بیشترین ارزش و اهمیت در جشنواره سی و ششم این است که واقعیت کاری که کردم را ببینند.

 

به موسیقی آمدم تا حرف‌های دلم را بزنم

 من از هفت سالگی به واسطه پدرم تجربه تئاتر داشتم از همان زمان‌ها ساز می‌زدم و از فضای موسیقی دور نبودم.منتها احساس می‌کردم همیشه باید بازیگری باشد و تمام تمرکزم را گذاشتم بر بازیگری تا همین سال‌های اخیر.

همچنان موسیقی را تمرین می‌کردم و تمام تلاشم را کردم که برای دل خودم اندوخته‌ای از موسیقی داشته باشم و اگر کاری به من پیشنهاد شد و به‌عنوان خواننده قرار است بازی کنم، نروم ساز الکی بزنم.تا اینکه فیلم «آلما» را با پژمان بازغی بازی کردیم که در نقش خواننده بودم.در آن کار با گیتار خواندم و سه ترک خواندم.و بچه‌های آن فیلم خیلی استقبال کردند و به من گفتند حیف است این موسیقی‌ها را همینجوری بگذارید.ولی من خیلی می‌ترسیدم زیرا از همان اول یک اسلحه سمت من گرفته بودند که‌ای وای این بازیگر هم خواننده شد و من اولین کاری که کردم این بود که گفتم من نه از خانه مامانم قهر کردم نه چیزی...فقط می‌خواهم حرفای قلبم را با این طریق به طرفدارانم بزنم.

 در آلبوم عکس زمستونی تهران ما ۵۰ تا ترانه را کار کردیم تا این ۱۱ تا قطعه درآمد.و سال ۹۵ اولین کنسرتم برگزار شد.من شب اجرای کنسرتم همش دلواپس این بودم که نکند طرفدار من نیاد و اگر بیایند نکند آهنگ‌های من را حفظ نکند.وقتی کنسرت شروع شد همه آهنگ‌های من را حفظ بودند و نمی‌توانم این حس را بگویم.من در بازیگری این را تجربه کرده بودم که میشود خلق کرد و از این خلق کردن لذت برد ولی در روی استیج کاملا متفاوت است زیرا تو نقش یک کنسرت هستی و تمام مردم و نوازنده و...آمدند برای تو و صدای تو شنیده بشود.

اولین کنسرت من خیلی برام بزرگ بود و نمی‌توانم وصفش کنم.از هیچ کمتر شروع کردم و الان خداروشکر لطف مردم شامل حال من شده است.

اگر مردم نگاهم نکنند، به هیچ دردی نمی‌خورم

نظر من این است که عمر آدم خیلی زود تمام می‌شود.مثلا همین چند وقت پیش «حسن جوهرچی" عزیز از میان ما رفت که ما با هم سریال «آرام می‌گیریم» را بازی کردیم و هنوز من نمی‌توانم باور کنم.خیلی فرصت کمی داریم و من هر چقدر بتوانم کار کنم انجام می‌دهم نه به خاطر اینکه مردم اسم من را یادشان بماند به خاطر اینکه بیهوده عمر نکنم.از نظر خودم این کارها خوب است.اگر من صدام بتواند کمک کند چرا خوانندگی نکنم.اگر اجرام بتواند کمک کند چرا آنجام ندهد.این‌ها همشون یک مجموعه است و کار هنری کردن بهم پیوسته است.هر چند خیلی از من دور است که لقب هنرمند داده شود ولی واقعیتش این است که درسم، زندگیم و خانواده‌ام براین اساس گذاشته شد که اگر استعدادی است و اگر هنری هست برای مردم هزینه شود و به نظر من، من آدم مهمی هستم و در واقع سرمایه این کشورم زیرا مردم من را نگاه کردند و نگاه مردم آدم را مهم می‌کند و اگر مردم نگاهم نکنند واقعا به درد خاصی نمی‌خورم و به این حمایت مردم احتیاج دارم.و احساس می‌کنم هر چقدر کار کنم کم است.

چندین فیلمنامه سریال به من رسیده است که مشغول بررسی آن هستم و کار آلبوم جدید را دارم انجام میدهم که اجازه بدهید توضیحاتش را در زمان مناسب‌تر بدهم.

احتمال تغییر در جدول سینمای رسانه‌ها وجود دارد

پرهام نورافزا:

فیلم‌های سی‌و ششمین جشنواره فیلم فجر در جدول پخش احتمال جایگزنی دارد.

فیلم‌های سی‌و ششمین جشنواره فیلم فجر برای نمایش در سالن رسانه‌ها قرعه کشی شد.

اما برخی فیلم‌ها هنوز نسخه نهایی خود را به دفتر جشنواره تحویل نداده و طبق گفته داروغه‌زاده اگر در موعد مقرر آثار خود را نرسانند، فیلم دیگری جایگزین می‌شود و برنامه نمایش تغییر نخواهد کرد.

طبق قرعه فیلم افتتاحیه جشنواره فجر در روز سیزدهم بهمن‌ماه «کامیون» کامبوزیا پرتوی است که در سانس ۱۴ نمایش داده می‌شود و آخرین فیلمی هم که برای رسانه‌ای‌ها در پردیس ملت به نمایش درخواهد آمد مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» است.

از آنجا که هر سال یکی از دغدغه دست‌اندرکاران جشنواره و همچنین آن‌هایی که فیلمی در جشنواره داشتند، تحویل به موقع فیلم‌ها به دبیرخانه است، در سال‌های قبل گاهی ممکن بود جدول براساس زمانی که آثار راه یافته به جشنواره برای تکمیل مراحل فنی نیاز دارند تنظیم شود اما امسال که برای اولین بار جدول براساس قرعه‌کشی بسته شد این سوال و شاید نگرانی برای برخی فیلمسازان پیش می‌آید که در صورت آماده نشدن فیلم‌ها به‌ویژه‌ آثاری که در روزهای نخست در جدول قرار گرفته‌اند چه اتفاقی برای نمایش فیلم‌شان در جشنواره رخ خواهد داد؟! و آیا امکان جا به جایی وجود دارد؟

در این‌باره ابراهیم داروغه‌زاده ـ دبیر جشنواره فیلم فجر ـ در مراسم امروز تاکید کرد که فیلمسازان فیلم‌های خود را به موقع تحویل دهند تا مسئولان جشنواره مجبور به جایگزینی با فیلم‌های رزرو نشوند.

او همچنین گفت: نسخه نهایی فیلم‌ها باید طبق موعد مشخص دریافت شود تا دست‌کم یک هفته قبل از جشنواره در سالن‌ نمایش تست‌های لازم انجام شود تا با شرایط خوب به نمایش درآیند.

به این ترتیب با توجه به اینکه از هر فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره یک نماینده و عموما کارگردان یا تهیه‌کننده در مراسم قرعه‌کشی حضور داشت و زمان نمایش فیلم‌ها هم تعیین شد و نیز با توجه به اینکه اکثریت فیلمسازان حاضر در مراسم نسبت به برگزاری قرعه‌کشی ابراز رضایت کردند، به نظر می‌رسد کسی از نرسیدن فیلمش به جشنواره نگرانی نداشته باشد.

این در حالی است که مراحل فنی برخی فیلم‌ها همچنان در حال انجام است و احتمالا طبق مقررات از پیش اعلام شده باید تا آخر وقت امروز ۲۰ دی‌ماه به دبیرخانه تحویل داده شوند.