نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

داریوش مهرجویی: ا‌‌ین بار تحمل نمی‌کنم

توقیف فیلم دارای مجوز نمایش «لامینور»، تازه‌ترین اثر داریوش مهرجویی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعتراضات گسترده محافل سینمایی ازجمله کانون کارگردانان سینما، انجمن تهیه‌کنندگان و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران روبه‌رو شده و آنان خواستار نمایش بی‌قید و شرط این فیلم شده‌اند.

گفته می‌شود که «تک‌خوانی زن» در این فیلم دلیل حذف فیلم از فهرست اکران نوروزی سینماهای ایران بوده است.

فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ تولید شد و همان زمان نیز مجوز نمایش را دریافت کرد. اما از همان ابتدا به موضوعی برای جدال میان مدیران دولتی حوزه سینما تبدیل شد. ابتدا از پرداخت وام به این فیلم به دلیل «سوابق داریوش مهرجویی» خودداری کردند و فیلم با سرمایه بخش خصوصی تهیه شد. داریوش مهرجویی هم عنوان کرد که این فیلم را به جشنواره فیلم فجر نخواهد داد. با پایان یافتن چهلمین جشنواره فیلم فجر، شورای صنفی نمایش اعلام کرد که این فیلم در فهرست اکران نوروزی سینماهای ایران قرار دارد اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جلوگیری از نمایش «لامینور» اعلام کرد که این فیلم نیاز به دریافت مجوز جدید دارد.

داریوش مهرجویی که به تازگی از بخش آی‌سی‌یو بیمارستان مرخص شده، در ویدئویی ضبط‌ شده به این توقیف واکنش نشان داده و گفته است که به‌عنوان اعتراض به همراه دستیارانش در وزارت ارشاد تحصن خواهد کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد