نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

صدای دلنشین و گرمی که دیگر هرگز شنیده نمی‌شود

پرهام نورافزا

علیرضا غفاری هنرمندنام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون، مجری درجه یک و ارشد سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، کارگردان و بازیگر باسابقه صحنه تئاتر کشور، شاعر پرآوازه کشور که در همه سبک‌های شعری دستی بر آتش داشت، بازیگر چندین سریال و فیلم تلویزیونی و سینمایی کشورمان صبح پنجشنبه بر آثر ایست قلبی با همه سوابق درخشان هنری‌اش و با همه مردانگی، اخلاص و رفاقت‌های قلبی‌اش و همه و همه را در این دنیای فانی زمین گذاشت اما با کوله‌باری پر از خاطره، جوانمردی و مردانگی و آثار گران‌سنگ برایمان به یادگار گذاشت و به دیار باقی شتافت.

او این اواخر پنجشنبه شب‌های هر هفته در رادیو پیام پشت میکروفن می‌نشست و با صدای آشنایش و با حرف‌های صمیمی و دلگرم‌کننده‌اش حال مخاطبانش را خوش می‌کرد اما عصر پنجشنبه 19 اسفندماه 1400 طبق روال هر هفته که قرار بود به رادیو پیام برود و ساعاتی را با صدای دلنشینش مخاطبان خود را سرگرم سازد اما هرچه پای رادیو نشستیم خبری از او نشد دلنگران از اینکه او هیچ وقت خلف وعده نمی‌کرد حتی همیشه 15 تا 20 دقیقه زودتر در دفتر رادیو حضور بهم می‌رساند اما این بار آمدنش غریب بود. ثانیه‌های گنگ و طولانی مگر می‌گذشت تا اینکه با پرسوجوهای دوستان شبکه پیام متوجه شدیم که علیرضا دیگر نخواهد آمد و ما از صدای مخملی‌ و دلنشینش تا آخر عمر بی‌نصب و بی‌بهره خواهیم بود. غفاری دیگر درمیان ما نیست، علیرضا را دیگر نخواهیم دید اما یادش، آثار گران‌قدرش و رفاقت صمیمی‌اش از یادها نخواهد رفت و همیشه با ما خواهد بود.

علیرضا غفاری متولد سال 1334 زاده محله قدیم و سنتی پامنار تهران دیده به جهان گشود. متاسفانه او پسری نداشت که نام و آوازه علیرضا را زنده نگاه دارد اما دو دختر به نام‌های سوده و صنم دارد که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و هر دوی آنها ازدواج کرده و خوش بخت هستند. غفاری به این دو فزند عشق می‌ورزید وبه آنان افتخار می‌کرد. او فارغ‌التحصیل هنر در مقطع کارشناسی‌ارشد بود. او به غیر از تلاش در رشته‌های مختلف و داشتن مسئولیت‌های متعدد در دنیای رسانه طی سال‌های عمر پربارش، رفیقی با وفا، انسانی قدرشناس، مردی مودب و مبادی آداب با روابط‌عمومی بالا و عالی بود. به همین دلیل دوستان زیادی داشت که او را به چهره‌ای دوست داشتنی در میان اهالی رسانه تبدیل کرده بود. علیرضا غفاری شاعر، نویسنده، مدرس تئاتر، استاد روابط‌عمومی، سردبیر مجله هنرنامه، داور جشنواره عکس، عضو کانون منتقدان و نویسندگان تئاتر، عضو انجمن بین‌المللی تبلیغات، عضو انجمن روابط‌عمومی سراسر کشور، مدیرگروه گزارش رادیو، بنیانگذار و مدیرمسئول نشریه داخلی همشهری با پیشینه‌ای موفق در عرصه رسانه و مدیرکل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل چندین و چند نهاد و سازمان و ارگان‌های مختلف بود که اینجانب نیز افتخار شاگردی ایشان را زمانی که مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری را برعهده داشت در سمت رئیس واحد خبر روابط‌عمومی حوزه هنری درخدمت او بودم و شاگردی‌اش را می‌کردم. او در ساال 91 عنوان برترین مجری برنامه‌های رمضانی تلویزیون را از آن خود کرد. در 20 سال رفاقتی که با علیرضا داشتم از ایشان درس‌ها آموختم و مشق‌ها کردم. او معلم بی‌نظیر و بی‌همتایی هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ اخلاقی برایم بود.

پیکر زنده یاد علیرضا غفاری 10صبح یکشنبه ۲۲ اسفندماه از مقابل خانه هنرمندان به سمت آرامگاه ابدی اش واقع در بهشت زهرا(س) تشییع می‌شود.

ضایعه درگذشت هنرمند فقید استادگرانقدر و رفیق با وفا علیرضا غفاری را به جامعه هنری کشور تسلیت و تهنیت عرض می‌کنم. «روحت شاد و یادت گرامی‌باد استاد من.»  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد