نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

اخبار یا شنیده های درگوشی

اخبار درگوشی حاشیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر 

توضیحاتی درباره درگیری فیزیکی بین دو عضو شورای عالی تهیه کنندگان

پرهام نورافزا:

با گذشت چند روز از جلسه شورای عالی تهیه کنندگان، اخباری در مورد درگیری فیزیکی بین اعضای این شورا به گوش می‌رسید. امیر حسین شریفی عضو انجمن تهیه‌کنندگان مستقل در گفت‌وگویی به تندی از غلامرضا موسوی انتقاد می‌کند و می‌گوید او از پست‌های صنفی خود سوء استفاده شخصی می‌کند. او همچنین خبر درگیری فیزیکی خود با غلامرضا موسوی در این جلسه را تایید یا تکذیب نمی‌کند.

 

مهناز افشار در «گلشیفته» نقش رئیس دانشگاه را بازی می‌کند

پس از انتشار عکس‌های مهناز افشار در سریال «گلشیفته» بهروز شعیبی، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به نحوه پوشش او در این مجموعه شبکه نمایش خانگی واکنش نشان دادند. اما مهناز افشار در مصاحبه‌ای به جزئیات نقش خود در این سریال اشاره کرده و می‌گوید در «گلشیفته» نقش راحله رئیس یک دانشگاه را بازی می‌کند


 رامبد جوان تصویربرداری فیلم جدید خود را کلید زد

فیلمبرداری فیلم «قانون مورفی» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه‌کنندگی محمد شایسته با پایان پیش تولید، چند روزی است که در تهران آغاز شده و به احتمال فراوان با پایان یافتن فیلمبرداری این فیلم، رامبد جوان ضبط فصل جدید برنامه «خندوانه» را آغاز خواهد کرد


.قرار بود «بهروز وثوقی» نقش اصلی «کامیون» را بازی کند

کامبوزیا پرتوی که امسال با فیلم جدیدش «کامیون» در جشنواره فجر حاضر است، در حاشیه برپایی جشنواره فیلم فجر در جمعی دوستانه گفت در ابتدا قرار بود نقش اصلی این فیلم را «بهروز وثوقی» بازی کند اما به دلیل اینکه فیلم در ایران ساخته شد، این بازیگر مشهور سینمای قبل از انقلاب نتوانست در آن حضور یابد. نقش اصلی این فیلم را سعید آقاخانی بازی کرده است.


یادداشت خواندنی سعید حجاریان

کیمیایی، «قیصر» و تغییر نسل لوطی‌ها

سعید حجاریان سیاستمدار اصلاح‌طلب یادداشتی منتشر کرده و در بخشی از آن به فیلم «قیصر» مسعود کیمیایی پرداخته است. او اعتقاد دارد فیلم «قیصر» فرق چندانی با سایر فیلمفارسی‌های زمان خود ندارد اما در آن مسعود کیمیایی بصیرت‌هایی را به مردم در مورد فرهنگ لوطی‌گری نشان داده است. و در این فیلم 3 نسل از لوطی‌های زمان جاهلیت به نمایش درآمده است.



 «آقای سانسور» خود را  برای اکران در تابستان 97 آماده می‌کند

فیلم سینمایی «آقای سانسور» به کارگردانی علی جبارزاده و تهیه‌کنندگی غلامرضا گمرکی هم‌اکنون در مراحل پایانی فنی قرار دارد و براساس برنامه‌ریزی‌ها به‌زودی آماده نمایش خواهد شد. تدوین این فیلم که همزمان با فیلمبرداری توسط نازنین مفخم انجام شده، هم‌اکنون در مراحل پایانی قرار دارد. و به زودی صداگذاری و ساخت موسیقی این فیلم نیز آغاز خواهد شد


ممیزی باعث جا ماندن «آستیگمات» از جشنواره فجر شد؟

پس از اعلام فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر، مجیدرضا مصطفوی کارگردان فیلم «آستیگمات» از هیات انتخاب جشنواره فجر انتقاد کرد. در چند هفته گذشته عده‌ای در برخی از شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که موضوع اصلی «آستیگمات» باعث شده این فیلم سینمایی از حضور در جشنواره فجر امسال باز بماند. اما یکی از رسانه‌های سینمایی با انتشار  گزارشی، به نوعی این گمانه‌ها را تایید کرده و نوشته که فیلم «آستیگمات» بنا به برخی ملاحظات فرصت حضور در جشنواره فیلم فجر را از دست داده است.


 

آقایان، چه کردید با ما و ادبیات 50 ساله ایران؟

اکران خصوصی «پل خواب» تحت‌تاثیر صحبت‌های انتقادی محمود دولت آبادی

شب گذشته مراسم اکران خصوصی فیلم «پل خواب» ساخته اکتای براهنی در پردیس چارسو برگزار شد. در این مراسم محمود دولت آبادی نویسنده معتبر ایرانی به انتقاد از رفتار مسوولان با ادبیات 50 ساله ایران پرداخت و از جوانان خواست که سماجت خود را از دست ندهند و انرژی خود را روی یک موضوع متمرکز کنند تا به موفقیت برسند.



دی ۱۳۹باران کوثری سفیر انجمن یاری شد

باران کوثری، بازیگر سینما به‌عنوان سفیر انجمن خیریه یاری سوئد در ایران معرفی شد. انجمن یاری با شعار«کودک خیابانی کمتر، دانش‌آموز بیشتر» یک سازمان مستقل غیرانتفاعی مردمی است که در سال 1999 میلادی با‌انگیزه یاری به همنوعان سرزمین مادری به‌عنوان یک حرکت خیریه مردمی در کشور سوئد تاسیس شد.


 

 فیلم پیمان معادی تغییر نام داد

در حالی که عده زیادی منتظر نمایش دومین ساخته سینمایی پیمان معادی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر هستند، امروز صفحه رسمی این فیلم سینمایی در اینستاگرام با انتشار یک خلاصه داستان، از تغییر نام این فیلم سینمایی خبر داد. این فیلم پیش از این «بمب» نام داشت، اما نام آن به «بمب؛ یک عاشقانه» تغییر کرده است. ۷ دی ۱۳

 

منوچهر محمدی :

نسخه ویدیویی «اکسیدان» همان است که در سینماها اکران شد

با توزیع فیلم سینمایی «اکسیدان» در شبکه نمایش خانگی، منوچهر محمدی تهیه‌کننده این فیلم می‌گوید نسخه ویدیویی این فیلم، تفاوتی با آن فیلمی که چند ماه پیش در سینماهای کشور به نمایش درآمد ندارد. با اکران این فیلم برخی از نمایندگان خواستار پایین کشیدن آن از پرده سینماهای کشور شدند اما این اتفاق درنهایت رخ نداد و تنها اعلام شد که در نسخه شبکه نمایش خانگی این فیلم اصلاحیه‌هایی به آن وارد خواهد شد.


 

بلیت فیلم‌های جشنواره فجر امسال دو نرخی شد

پس از مشکلات پیش فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره سال گذشته، مدیران جشنواره فجر امسال تصمیم گرفتند که مجددا سایت سینما تیکت بلیت‌ فیلم‌های این رویداد سینمایی را برای مخاطبان عرضه کند. یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد که اگر مخاطبان بلیت فیلم‌های جشنواره را اینترنتی خریداری کنند، برایشان ارزان‌تر تمام می‌شود و بلیت فیلم‌های سینمایی دو نرخی است.

 

مهدویان: «لاتاری» بهترین فیلمی ا‌ست که تا به حال ساخته‌ام

پس از آنکه حواشی بسیاری برای صدور پروانه ساخت فیلمنامه «لاتاری» به وجود آمد، اوایل آبان ماه بالاخره مجوز تولید این فیلم سینمایی صادر شد و جدیدترین ساخته سینمایی محمدحسین مهدویان برای حضور در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال انتخاب شد. مهدویان در مصاحبه‌ای اعلام کرده که «لاتاری» بهترین فیلمی است که تا به حال ساخته و فضاهایی در آن هست که در فیلم‌های قبلی اش نبوده است.


 

 

رونمایی از نخستین عکس امیر جدیدی در فیلم سهیل بیرقی

«عرق سرد» آماده نمایش در جشنواره

در حالی که تاکنون تنها تصاویر باران کوثری در فیلم «عرق سرد» منتشر شده بود، نخستین عکس از امیر جدیدی بازیگر این فیلم منتشر شد. «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی و تهیه‌کنندگی مهدی داوری این روزها آخرین مراحل فنی را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر پشت سر می‌گذارد.


 

جواد رضویان نخستین فیلم سینمایی خود را جلوی دوربین می‌برد

جواد رضویان که پیش‌تر اعلام کرده بود دیگر حاضر نیست برای تلویزیون کار کند، قرار است به‌زودی اولین فیلم سینمایی خود را جلوی دوربین ببرد. این فیلم «زهر مار» نام دارد و قرار است به‌زودی تولید آن آغاز شود. فیلمنامه «زهر مار» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی به شورای پروانه ساخت ارائه شده است. حال باید دید چه بازیگرانی برای بازی در نخستین ساخته سینمایی جواد رضویان در مقام کارگردان با او همکاری و جلوی دوربین خواهند رفت.


 

رونمایی از تست گریم بازیگران فیلم محمدحسین لطیفی

فیلمبرداری «به وقت خماری» آغاز شد

با انتخاب کامل بازیگران و عوامل پشت صحنه فیلم سینمایی «به وقت خماری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، شنیده شده فیلمبرداری این فیلم در تهران و در لوکیشنی حوالی مرکز شهر آغاز شده است. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، تولید این فیلم سینمایی تا اوایل یا اواسط اسفندماه ادامه خواهد داشت.


 

 

اعتراض شدید تهیه‌کننده «من یک ایرانی ام» به تعویق اکران

احمد نجفی: شورای صنفی نمایش ظالم است، اعتصاب غذا می‌کنم

در حالی که از هفته‌های پیش قرارداد اکران فیلم «من یک ایرانی‌ام» به سرگروهی سینما کوروش ثبت شده بود، اما در جلسه شورای صنفی نمایش اعلام شد که فیلم «آن سوی ابرها»ی مجید مجیدی از 25 بهمن ماه به سرگروهی کوروش اکران می‌شود و عملا فیلم «من یک ایرانی‌ام» فرصتی برای اکران نخواهد داشت. با انتشار این خبر، احمد نجفی تهیه‌کننده «من یک ایرانی‌ام» اعلام کرد اگر این اتفاق رخ دهد دست به اعتصاب غذا خواهد زد