نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

بهترین خلبانان دنیا در برج میلاد

در نهمین روز جشنواره فیلم فجر دو فیلم «شهرک» و «2888» در سینمای خانه جشنواره در برج میلاد اکران شدند.

 از نکات جالب اکران های امروز می‌توان به نمایش یک فیلم دیگر در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد. 2888 که در کنار «دسته دختران» و «موقعیت مهدی» سومین فیلم این ژانر بود. 

شهرک

شهرک دومین فیلم علی حضرتی امسال و در نهمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد اکران شد. فیلم داستان یک جوان عاشق بازیگری است که در راه رسیدن به آن پا به دنیایی متفاوت می گذارد. ساعد سهیلی که با فیلم گشت ارشاد3 پیش از جشنواره روی پرده حضور داشت در این فیلم نقش اصلی را ایفا می کند. سهیلی که در جشنواره دو سال پیش با فیلم پرسرو صدای «روز صفر» حضور پیدا کرده امسال با شهرک در مسابقه سیمرغ حضور پیدا کرده است. سهیلی 34 ساله پیش از این دوبار به خاطر بازی در فیلم «گشت ارشاد» ساخته پدرش سعید سهیلی در سال 1390 و یکبار نیز برای بازی در فیلم «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داوودی نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده و هر دوبار نیز نتوانست به این جایزه مهم دست پیدا کند.

 فیلم شهرک که دومین فیلم علی حضرتی است مانند فیلم اولش «سازهای ناکوک» یک درام اجتماعی است و  البته امسال رقیبانی جدی در این گونه برای رقابت کسب عنوان بهترین فیلم در جشنواره چهلم حضور پیدا کرده اند.


2888

2888 ساخته کیوان علی محمدی و علی اکبرحیدری که سومین فیلم در ژانر دفاع مقدس در جشنواره چهلم بود یکی از متفاوت ترین فیلم ها در گونه به حساب می آید. فیلم که مثل اغلب فیلم های کیوان علی محمدی که سالها با امیدبنکدار همکاری می کرد تیتراژی پر و پیمان از اسامی بازیگران سرشناس را دارد. امین حیایی، هادی حجازی‌فر، حامد کمیلی، کامبیز دیرباز، سام درخشانی، کوروش تهامی، احمد مهرانفر، رضا یزدانی اسامی هستند که حسابی فیلم را تبدیل به یک پروژه پربازیگر کرده اند. هرچند ساختار فیلم به گونه ای است که بازیگران اصلی آن حمیدرضا پگاه، سیاوش مفیدی و نرگس محمدی بودند. فیلم براساس یک واقعه تاریخی در جنگ تحمیلی ساخته شده و در اتاق تاریک عملیات جنگنده های شکاری می گذرد که درانتظار بازگشت شهید عباس دوران و محمود اسکندری دو خلبان اف4 است که به بغداد پایتخت عراق حمله کرده اند. فیلم سیاه و سفید است و ساختار روایی خاصی را برگزیده است به طوری که ستاره های اصلی نقش صداهای خلبان های جسور و توانمند نیروی هوایی ارتش را ایفا می کنند.
این دومین همکاری کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری بعد از فیلم «سینما شهرقصه » به حساب می آید. این فیلم رقبای جدی در گونه دفاع مقدس در جشنواره چهلم خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد