نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

دبیر جشنواره چهلم هنوز جشنواره آغاز نشده کرونا گرفت

پرهام نورافزا

درحالی که تنها ۵ روز تا آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر زمان باقی مانده، مطلع شدیم مسعود نقاش‌زاده، دبیر جشنواره چهلم فجر مشکوک به کروناست؛ اتفاقی که می‌تواند نخستین شوک کرونا به جشنواره باشد. اگر جواب تست آقای دبیر مثبت باشد، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی جایش را خواهد گرفت و به‌عنوان قائم‌مقام دبیر، امور جشنواره را مدیریت خواهد کرد. محمد حمیدی‌مقدم با سابقه چند دوره برگزاری جشنواره سینما حقیقت تا زمان بهبودی مسعود نقاش‌زاده جانشین او در دفتر جشنواره خواهد بود. حمیدی‌مقدم از مدیران سینمایی بازمانده از دولت دوازدهم است که مدیریتش در دولت سیزدهم نیز تمدید شده است و پس از برگزاری جشنواره سینما حقیقت، احتمالا تا بهبودی نقاش‌زاده، سکاندار جشنواره فیلم فجر نیز خواهد شد.

امسال که واکسیناسیون انجام شده، قطعا شرایط مساعدتری وجود دارد ولی با توجه به حذف پردیس ملت و حضور خبرنگار و منتقد و هنرمند با هم در برج میلاد و نیز با توجه به غالب شدن سویه امیکرون نگرانی‌هایی نسبت به تعداد کارت‌های صادر شده برای محل اصلی جشنواره وجود دارد. این در حالی است که تاکنون از سوی ستاد جشنواره یا در اظهارات اخیر دبیر این رویداد به این موضوع اشاره‌ای نشده و مشخص نیست چقدر از ظرفیت سالن‌های مردمی و سالن همایش‌های برج میلاد استفاده خواهد شد.

سال گذشته در جشنواره فیلم فجر که آن هم در برج میلاد برگزار شد، با توجه به شروع نشدن واکسیناسیون، افراد بسیار کمتری نسبت به سال‌های قبل مجاز به حضور در محل اصلی برپایی جشنواره شدند و حتی تعداد قابل توجهی از ظرفیت اصلی صندلی‌های سالن همایش‌ها کم شد و برای برخی از اهالی رسانه و منتقدان نیز در پردیس ملت کارت صادر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد