نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

هنر کارت با 3 رنگ طلایی، نقره‌ای و آبی ارائه می‌شود

پرهام نورافزا

صندوق اعتباری هنر درواقع مخفف صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران است که به صورت اختصاری صندوق اعتبار هنر نامیده می‌شود اما ماهیت صندوق هیچ تغییری نکرده؛ ضمن اینکه برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت اقتصادی در آن است.

به گفته ارجمندی مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کارت هنر را طراحی کردیم تا علاوه‌بر ارائه خدمات به هنرمندان نوعی شناسه هنری نیز برای آنها داشته باشیم. وزارت ارشاد باید بداند که هنرمندانش چند نفر هستند و در چه بخش‌هایی فعال می‌کنند.

وی ادامه داد: «ما این سیستم را طراحی کردیم تا هنرمندان دارای شناسنامه هنری باشند و با همان شناسنامه برای مسئولان شناخته باشند. هنرکارت به همه افراد عضو صندوق تعلق می‌گیرد.»

هنرکارت بعدها به 3 کارت طلایی، نقره‌ای و آبی تقسیم می‌شود. با این کار هنرمند دارای جایگاه مشخصی شده و از برخوردهای سلیقه‌ای با آنها جلوگیری می‌شود.

ما کارتی ارائه می‌کنیم که کارت شناسایی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران است. ممکن است ارگان‌های دیگر هم کارت هنر صادر کنند که منافاتی با حرکت ما ندارد اما ما کاری جامع و وسیع را می‌خواهیم انجام دهیم تا در کنار آن مسئولان هنری کشور از وضعیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه باخبر باشند.

 صندوق اعتباری هنر با فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، فروشگاه قرارداد همکاری امضا کرد تا از این طریق دارندگان هنرکارت از تخفیف‌ها و و مزایای ویژه این فروشگاه بهره‌مند شوند.

در اطلاعیه صندوق اعتباری هنر آمده است: «به اطلاع اعضای محترم صندوق اعتباری هنر می‌رساند؛ به‌منظور بهره‌مندی دارندگان هنرکارت از مزایای خرید و تخفیف ویژه، صندوق اعتباری هنر با سازمان اتکا قرارداد همکاری امضا می‌کند.

با نهایی شدن مراحل این قرارداد، دارندگان هنرکارت مازاد بر تخفیفات رایج فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا از تخفیف ویژه مازاد نیز برخوردار خواهند شد. گفتنی است این صندوق علاوه‌براین با دیگر فروشگاه‌ها و مارکت‌های معتبر و مراکز تفریحی و رفاهی جهت استفاده اعضای صندوق اعتباری هنر به‌زودی تفاهمنامه‌های دیگری امضا می‌کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد