نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

حمیدرضا مدقق: بدون دیدن فیلم جلسه برگزار نمی‌کنم

حمیدرضا مدقق که این روزها برنامه «شهر فرنگ» را در شبکه خبر اجرا می‌کند درباره نشست‌های جشنواره فیلم فجر امسال گفت: «باید دید امسال قرار است در شکل برگزاری نشست‌های جشنواره تغییری ایجاد شود یا خیر. اگر اجرای نشست‌ها به روال سال‌های قبل باشد من فکر می‌‌کنم خیلی نشود تغییر اساسی در نحوه مدیریت آنها داد و من و چهار نفر از دوستان دیگر باید درباره آن چیزی که بیشتر مدنظر دوستان جشنواره است به توافقی برسیم.»


kcen_download_(3).jpg


او ادامه داد: «اما براساس همان ذهنیت سال‌های قبل اگر بخواهیم ارزیابی کنیم روندی که جلسات نشست‌ها طی می‌کند بیشتر از ما، به حاضران در جلسه یعنی از یک طرف خبرنگاران که می‌توانند طراح سوال‌های خوب باشند و از آن طرف عوامل فیلم‌ها که باید پاسخگوی خوبی باشند و صبر و تحمل بیشتری در مواجهه با خبرنگاران داشته باشند برمی‌گردد و همه این عوامل در کنار هم باعث می‌شود تا نشست‌های گرم و پرمحتوایی داشته باشیم. »

مدقق با اشاره به نقش مجری در این نشست‌ها بیان کرد: «طبعا خیلی مهم است که قبل از نشست حتما فیلم را دیده باشیم، این نکته را درباره خودم می‌گویم، من حتما قبل از جلسات فیلم را می‌بینیم، درباره‌اش مطالعه می‌کنم و نکاتی که به نظر خودم شاید جذاب‌تر باشد را یادداشت می‌کنم تا به سمت جلسات پرباری برویم. من همیشه از اینکه اگر فیلمی را ندیدم و درباره‌اش اطلاعی ندارم درباره‌اش صحبت کنم پرهیز می‌کنم. موردی هم که به نظر من برای یک مصاحبه‌گر در چنین جلساتی علاوه‌بر شناخت کاملش از عوامل لازم است این است که باید به موضوع کاملا مسلط باشد.»

او همچنین افزود: «از طرفی من معتقدم در نشست‌ها باید به یک عدالت و توازن در طرح پرسش‌ها برسیم، یعنی پرسش‌های فنی و حرفه‌ای و جواب‌های کوتاه و مرتبط با سوال‌ها که بتوانیم در مدت زمان کوتاهی که در اختیار داریم با ریتمی تند پیش برویم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد