نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

دانش اقباشاوی، کارگردان: جشنواره امسال کم‌حاشیه است

پرهام نورافزا:

جشنواره فیلم فجر یکی از دستاورد‌های مهم و تاریخ‌ساز انقلاب و یک ثروت فرهنگی است. جشنواره فیلم فجر یک اتفاق نیست؛ یک داشته فرهنگی است.

به این خاطر که علاوه‌بر اینکه به شکل سینمایی داریم جشن‌های انقلاب را برگزار می‌کنیم مهم‌تر از آن، این است که میزان و شاخصی برای کیفیت سالانه سینمای ایران است؛ یعنی بسیار فرصت ارزشمندی برای سینماگران است و در نبودنش سینمای ایران مساله مهمی را کم دارد.

بودن جشنواره فجر باعث می‌شود سینما، چون در معرض نقد خواص قرار می‌گیرد بسیار خوب و مناسب باشد.

جشنواره فجر سالیان سال است، از زمانی که ما کودک بودیم، برگزار می‌شود. در کل همیشه احساس می‌کردم در دل سرما مردم با سینما آشتی کرده‌اند و چقدر خوب که در شهرستان‌ها هم فیلم‌ها را می‌بینند.

من دورادور اسم فیلم‌های جشنواره امسال را شنیده‌ام. می‌توانم بگویم این جشنواره با توجه به نوع مدیریتی که شاهدش هستم کم‌حاشیه است. بالطبع فیلم‌های کم‌حاشیه هم در جشنواره حضور دارند و برای همین شاهد فیلم‌های پاکیزه‌ای هستیم.

از لحاظ تنوع آثار هم باید بگویم از همه طیف‌های فکری و سلیقه‌ای در جشنواره حضور دارند؛ از فیلم‌های دفاع مقدس تا سینمای اجتماعی و کمدی. هر کدام از این فیلم‌ها نماینده حوزه خودشان هستند. امیدوارم هر سال جشنواره را پویاتر و بهتر ببینیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد