نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

اکران «لاتاری» و «چهارراه استانبول» در سینمای اهالی رسانه حواشی زیادی را به دنبال داشت

پرهام نورافزا:

چهارمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان در سینمای اهالی رسانه همراه شد که شور و حرارت خاصی را به جشنواره داد و شلوغ‌ترین و جنجالی‌ترین نشست خبری این چند روز را داشت.

سینماهای مردمی همانند روز گذشته شاهد استقبال پرشور مردم و رسیدن فیلم‌ها به سانس‌های فوق‌العاده بودند.

روز پرحواشی جشنواره در پردیس سینمایی ملت

اولین فیلمی که در سومین روز نمایش فیلم‌ها برای اهالی رسانه، در پردیس ملت به نمایش درآمد، «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی بود که همچون روزهای گذشته با تاخیر همراه بود.

فیلمی درام که زندگی دو جوان را در بستر حادثه پلاسکو راویت کرد و این مساله باعث شده بود تا حادثه پلاسکو را به صورت حاشیه‌ای نشان دهد مساله‌ای که مورد انتقاد برخی خبرنگاران هم قرار گرفت و کیایی در پاسخ بیان کرد قصدش روایت حادثه پلاسکو نبوده است و از این حادثه در پیشبرد قصه استفاده کرده است.

«بانو قدس ایران»، مستندی به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی درباره زندگی همسر امام خمینی دومین فیلمی بود که روز یکشنبه برای خبرنگاران به نمایش درآمد مستند پرتره‌ای که توانسته تا حدود زیادی مخاطبان را راضی نگه دارد.

مصطفی رزاق کریمی در این نشست در پاسخ به اینکه آیا در طول ساخت با مشکلات و محدودیت‌هایی روبه رو بوده است، بیان کرد که این حواشی صحت ندارد و محدودیت و فشاری نداشتیم.

«لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان آخرین فیلمی بود که روز یکشنبه به نمایش درآمد، فیلمی که مطابق انتظار با استقبال زیادی همراه شد و صف‌های طولانی برای تماشای آن در جلوی سالن‌ها تشکیل شد.



نشست خبری این فیلم که نسبت به چند روز گذشته پرجمعیت‌ترین بود، با حواشی زیادی همراه بود. از سوژه فیلم مهدویان که تعدادی از خبرنگاران معتقد بودند جلوه بدی از ایرانیان به نمایش گذاشته است تا بحث‌های سیاسی درباره وابستگی تهیه‌کننده این اثر به جناحی خاص و همین‌طور چگونگی دریافت مجوز.

به جز نمایش فیلم‌ها، پردیس ملت همچنان مشکلات حل نشده‌ای دارد که مهم‌ترین آن ضعف اینترنت و آنتن ندادن گوشی‌های همراه است. مشکل سالن نشست خبری در صدا همچنان ادامه دارد و مشکل عکاسان و خبرنگاران برای پوشش نشست‌ها هم دیگر مساله‌ای است که همچنان حل نشده و روز گذشته در نشست فیلم «لاتاری» با اعتراض عکاسان همراه شد.

استقبال پرشور مردم همچنان ادامه دارد

در سینماهای مردمی جشنواره فجر آثار سینمایی با استقبال مخاطبان همراه هستند و هنرمندانی که آثارشان در این دوره حضور دارد در این سینماها به تماشای فیلم خود با مردم نشستند.

در روز گذشته فیلم‌های «بمب، یک عاشقانه» پیمان معادی، «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی به سانس‌های فوق‌العاده رسیدند.

همچنین عوامل فیلم‌هایی «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی و «کامیون» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی با حضور در پردیس‌های مردمی به تماشای فیلم هایشان نشستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد