نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

اعلام زمان معرفی نامزدهای جشنواره فجر

پرهام نورافزا:

هیات داوران جشنواره متشکل از فرشته طائرپور و حسن خجسته، بهرام بدخشانی، رسول صدرعاملی، کمال تبریزی، محمدرضا فروتن و خسرو دهقان هستند بازبینی آثار را از تاریخ ۱۲ بهمن همزمان با نمایش آثار در سینماهای مردمی آغاز کرده‌اند.

داوری آثار جشنواره امسال احتمالا تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد یافت. هیات داوران جشنواره حداقل ۲۴ ساعت قبل از مراسم پایانی نامزدهای دریافت جوایز را معرفی خواهند کرد.

 

معرفی 10 فیلم برتر از نگاه مردم

روز گذشته ستاد جمع‌آوری آرای مردمی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار اسامی 10 فیلم برتر از نگاه مردم را اعلام کرد.

اسامی این 10 فیلم عبارتند از «دارکوب» بهروز شعیبی، «عرق سرد» سهیل بیرقی، «لاتاری» محمدحسین مهدویان، «تنگه ابوغریب» بهرام توکلی، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی، «خجالت نکش» رضا مقصودی، «سرو زیر آب» محمدعلی باشه آهنگر، «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا و «بمب، یک عاشقانه» پیمان معادی.


علی آشتیانی پور مسئول بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر هم روز گذشته در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به حواشی جهت دهی آرا مردمی از سوی ارگان‌ها و سازمان‌ها، گفت: «رای‌گیری کاملا سالم و بدون هیچ تاثیری از هیچ جریانی پیش می‌رود و برخی از دوستان نگران این بودند که برخی نهادها و ارگان‌ها ممکن است بلیت بیشتری خریده باشند یا صاحبان آثار بتوانند بلیت بخرند و تلاش کنند روی آرا تاثیر بگذارند اما به هیچ عنوان این حرف درست نیست.»



او همچنین افزود: «رای‌گیری و آرای فیلم‌ها امانتی در دست ما است و ما تلاش کردیم در رای‌گیری براساس تعداد فیلم‌ها و سانس‌ها و سینماها یک رای‌گیری عادلانه را انجام بدهیم و در پایان جشنواره فیلم فجر هر صاحب اثری اگر تمایل داشته باشد، می‌تواند تعداد آرایی که به دست آورده را به وی اعلام کنیم.»


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد