نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

مرضیه برمند: در سال‌های اخیر خیلی تلاش کردیم آموزش و پرورش را با سینمای کودک همراه کنیم


پرهام نورافزا:

کارگردان فیلم شهر موش ها2 با اشاره به لزوم حمایت آموزش و پرورش از سینمای کودک گفت: «امیدوارم جشن سیمرغ و پروانه‌ها به همراهی آموزش و پرورش با سینمای کودک کمک بیشتری کند و رسانه‌ها نیز به این طرح بیشتر بپردازند. » 

مرضیه برومند با اشاره به اجرای طرح سیمرغ و پروانه‌ها اظهار کرد: «باید ببینیم دانش‌آموزان چقدر در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند. »

این کارگردان سینمای کودک با بیان اینکه مهم این است آموزش و پرورش با سینمای کودک ارتباط خوبی برقرار کند عنوان کرد: «با جشن سیمرغ و پروانه‌ها حداقل بچه‌ها از محیط خشک مدرسه به سینما آمده و شاد می‌شوند و شرکت در یک فعالیت اجتماعی را تجربه می‌کنند. » 

کارگردان فیلم مدرسه موش‌ها با بیان اینکه اثرگذاری جشن سیمرغ و پروانه‌ها ارتباط مستقیمی با حضور بچه‌ها در سینماها دارد گفت: «در سال‌های اخیر خیلی تلاش کردیم آموزش و پرورش را با سینمای کودک همراه کنیم و امیدوارم این اقدام به همراهی آموزش و پرورش با سینمای کودک کمک کند. » 

برومند تصریح کرد: «بهترین شرایط این است که برای کودک و نوجوان فیلم خوب ساخته شود و سینماگران درجه یک به سینمای کودک آمده و سینماگران درجه 3 به بعد به سینمای کودک نیایند زیرا فیلم‌های این افراد فروش نمی‌رود و اکران نمی‌شود و با این احتساب می‌گویند سینمای کودک نمی‌فروشد.

وی ادامه داد: اگر فیلم خوب ساخته شود و اگر مشکل نمایش فیلم برای دانش‌آموزان با هماهنگی با آموزش و پرورش حل شود می‌توان به این سینما امیدوارتر بود.

این کارگردان سینمای کودک با تاکید بر لزوم تبلیغ برای طرح سیمرغ و پروانه‌ها در سطح شهرها و رسانه‌های گروهی یادآور شد: باید روی این طرح تبلیغات بیشتری می‌شد. باید در این زمینه صدا و سیما تبلیغ می‌کرد و معتقدم حتما به این طرح در تلویزیون بیشتر پرداخته شود و بچهها به تماشای این فیلم‌ها دعوت شوند.

قهرمانان کوچک، دنیای کیف‌ها، فیلشاه، دزد و پری 2 وشکلاتی به مدت پنج روز از14 تا 18 بهمن ماه سالجاری در سالن‌های اصلی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر در تهران شامل سینماهای: تماشا، کیان، راگا، ماندانا، استقلال، اریکه ایرانیان، مگامال 1، جوان، چهارسو1، فرهنگ1، گراند سینما کوروش و سالن اصلی سینما آزادی و همچنین سینماهای منتخب نمای هاهنده فیلم‌های جشنواره در مراکز استان‌ها نمایش داده می‌شود.

جشن بزرگ سیمرغ و پروانه‌ها به همت کارگروه تخصصی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی و همکاری تشکل تازه‌تاسیس «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان» که توسط جمعی از فعالان سینمای کودک شکل گرفته و همچنین مرکز مردم نهاد «سامانه اردویی مدارس» و نیزمشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشوربرگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد