نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر
نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

نگاه، نقد و یادداشت مطالب فرهنگ و هنر

شب شلوغ سینماها در اولین روز جشنواره فیلم فجر


پرهام نورافزا:

در اولین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر سالن‌های مردمی شاهد بیشترین سئانس فوق‌العاده بودند و سینما آزادی بیشترین سئانس فوق‌العاده را به خود اختصاص داد.

شب گذشته با وجود برگزاری افتتاحیه جشنواره فیلم فجر اکثر هنرمندان ترجیح دادند در سالن‌های سینمای مردمی فیلم هایشان را با مخاطب به تماشا بنشینند.


در اولین روز جشنواره پردیس آزادی یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری کرد و اکثر هنرمندان در این پردیس حاضر شدند و با مخاطب به تماشای فیلم نشستند.

مهران احمدی به همراه رضا عطاران برای فیلم «مصادره»، ابراهیم حاتمی کیا و محمد خزاعی برای فیلم «به وقت شام»، مهدی پاکدل، محسن کیایی، مصطفی کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی ور برای فیلم «چهارراه استانبول»، محمدحسین مهدویان، ساعد سهیلی، حمید فرح نژاد، محمود رضوی برای فیلم «لاتاری»، ترلان پروانه، مهتاب کرامتی و محمدرضا غفاری برای فیلم «جاده قدیم»، جواد عزتی و بهرام توکلی برای فیلم «تنگه ابوغریب»، باران کوثری، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی و سهیل بیرقی برای فیلم «عرق سرد» در سالن آزادی حاضر شدند.

در این سینما 5 فیلم به سانس فوق‌العاده رسید و شب شلوغی را سپری کرد. در این سینما فیلم‌های «جاده قدیم»، «چهارراه استانبول»، «بمب یک عاشقانه»، «لاتاری» و مصادره» به سانس فوق‌العاده رسید.

در سینما کورش نیز تعدادی از هنرمندان حاضر شدند. حمیدرضا آذرنگ، بهرام توکلی، امیر جدیدی برای دیدن فیلم«تنگه ابوغریب» به سالن کورش رفتند. در این سینما علاوه‌بر فیلم «به وقت شام» به سئانس فوق‌العاده رسید و مخاطبان روی زمین در سئانس فوق‌العاده فیلم را دنبال کردند.

پردیس سینمایی مگامال هم از حضور هنرمندان بی‌بهره نماند. این سینما پذیرای پیمان معادی و سعید روستایی برای نمایش فیلم «بمب یک عاشقانه» بود همچنین عوامل «جاده قدیم» ترلان پروانه، محمد رضا غفاری و مهتاب کرامتی هم در این سالن به تماشای فیلم با مردم نشستند.

پردیس مگامال در اولین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر برای فیلم «بمب یک عاشقانه» سئانس فوق‌العاده در نظر گرفت.

سینما پردیس چارسو نیز با فیلم «چهارراه استانبول» به سئانس فوق‌العاده رسید.

سینما استقلال نیز شب گذشته با فیلم «مصادره» سئانس فوق‌العاده را تجربه کرد. این سینما تنها سینمای مردمی واقع در میدان ولیعصر است وتقاضا برای سئانس فوق‌العاده در این سینما زیاد است.

سالن‌های سینما در اولین روز نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر با اقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شدند و اکثر سالن‌ها با ظرفیت کامل فیلم‌ها را به نمایش گذاشتند. در اکثر سالن‌ها مردم به تماشای فیلم روی پله‌ها و کف سالن نشستند.

در حالی که یک ساعت دیگر رسما جشنواره فیلم فجر در برج میلاد افتتاح خواهد شد اما سینماهای مردمی از صبح امروز نمایش فیلم‌های جشنواره فجر را آغاز کرده‌اند.

به گفته مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده، تماشاگران سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر آثاری که به سانس فوق‌العاده برسند، آن سانس‌ها مشمول آرای مردمی نمی‌شوند.

براساس رای مردم سیمرغ مردمی به بهترین فیلم از نگاه مردم اهدا می‌شود. این فیلم امکان اکران عید نوروز را دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد